måndag 29 oktober 2012

Halloween och ljuslycka


Hej på er mina kära! Hur mår ni? Jag hoppas att ni inte fördunklas av höstmörkret utan tvärtom tänder massa ljus, dricker mycket te och tar många uppfriskande promenader i skogen (Jaa, Lina, Rydsskogen är bättre än ingenting...).

Jag tror att min kropp och själ liksom är inställd på att det ska bli höst här också nu. Jag kommer på mig själv att längta efter sockar (inte bara längta förresten. Jag tog på mig ett par när jag kom hem efter jobbet, men fick ta av dem efter fem minuter när jag började svettas...)och jag dricker mer te än någonsin.
Jag gjorde världens upptäckt igår! Det grenliknande konstverket i hörnet bredvid min säng, som jag hela tiden har trott bara var - just ett konstverk, visade sig har oändliga positiva egenskaper. Mysighetsfaktorn har plötsigt ungefär trehundradubblats! Se själva.



Ljus kära ljus! Då jag inte har någon sänglampa har jag tidigare fått välja mellan steril taklampa och totalmörker, nu slipper jag välja mellan pest och kolera. Kan dock inte låta bli att bli lite bitter över att det tog mig två månader att upptäcka lysknappen...


Och just det. Det har ju varit Halloween också!


659_10151110440561657_1453367593_n.jpg

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar