måndag 10 september 2012

Long time no see...



Long time no see!

Helgen var mycket trevlig. Vi var 12 stycken praktikanter från olika ambassader som på lördagen tog en tur till Kangaroo Valley för kajakpaddling. Efter en timmes paddling genom knixiga passager (där mer än en person plumsade i ), samt en timme i öppet vatten med en motvind jag aldrig har upplevt förut, var vi både nöjda och möra. Jag som envisades med att ha med min kamera ägnade stor del av tiden åt att fundera på hur jag skulle berätta för pappa att den där julklappen som jag fick några månader för tidigt inte längre fanns. I sådana fall hade jag ju varit tvungen att få en ny julklapp, eller hur? När julafton inte ens har varit?

Men. Jag klarade mig! Och min kamera klarade sig! (Ni ska få se vad den lyckades åstadkomma så fort jag har hunnit ladda upp bilderna).

Hursomhelst. Efter paddlingen körde vi ner mot kusten och Batemans Bay. Och jag körde för första gången i mitt liv en bil i vänstertrafik! Det gick bra, men jag var ganska nervös. Var helt slut efter en halvtimme, har aldrig ansträngt hjärnan så mycket i hela mitt liv...

Vi spenderade natten i ett hus som Julie så fint hade ordnat till oss, det var helt enormt stort. På söndagen var vi på stranden samt kelade med kängerus. 


Idag har jag ätit lunch med skatteutskottet från Sverige som är här på besök. Där var även en australisk journalist som berättade översiktligt om det polistiska läget i landet. Mycket intressant! Jag blir definitivt bortskämd med utsökta måltider här, lammet idag var helt fantastiskt! Vem ska laga sådant där till mig när jag kommer hem??

Tills jag har löst mina datorproblem får ni hålla tillgodo med en dagens bild från kontoret, uppdaterar mig lite genom att lyssna på DNC- tal...


Hejdå för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar