söndag 11 november 2012

Funderingar


Nu var det allt länge sedan hörni.
Jag har varit inne i en så konstig period på sistone. Samtidigt som att jag har känt hur kreativiteten har pulserat genom mina ådror och sprutat ut genom mina öron, har jag inte kunnat ta mig för att ens skriva här på bloggen. Jag vill skriva texter, starta projekt, diskutera livsfrågor och på samma gång ligga i en soffa och kolla på hjärndöda serier. 
Slutsats: Hjärndödheten har i många stunder vunnit och bloggen har förblivit tyst. 

MEN

Mitt liv här i Canberra har fortsatt på ett fint och lyckligt sätt, men mycket roliga saker på gång. Mitt kreativa respektive icke-kreativa känslotillstånd kanske i själva verket handlar om att livet här faktiskt börjar bli vardag på riktigt, och att det tar lite tid att vänja sig vid det. 

Jag har sedan sist varit på weekend i Sydney (helt underbar stad - ville inte lämna den!), umgåtts med härliga människor, jobbat och planerat resor. På torsdag åker jag till Nya Zeeland! Det blir en 10 dagars lång tur runt den södra ön, sju tjejer inpackade i två bilar. Det kan inte bli annat än bra.

När jag kommer tillbaka från NZ är det bara två ynka dagar tills jag åker till Perth, för att hjälpa till att anordna ett mining event där. 
Slutsats: Är tillbaka i Canberra på riktigt den 1 december --> Skulle kunna tänkas bli lite tyst i bloggen även framöver. Men oj så många inlägg jag ska skriva i december, så mycket som jag kommer att ha att berätta då!  

Bjuder på en liten bild från fredagens fest med massa härliga interns.



Hoppas ni har det bra!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar