söndag 19 augusti 2012

Söndag

Fem dagar in Aussie


Det har redan gått fem dagar sedan jag landade i Sidney. Tiden går fort! Jag har hunnit med massor dessa dagar, bland annat badat bastu på den finska ambassaden, träffat massa härliga europeiska praktikanter, ätit på en malaysisk restaurang, lyssnat på två kompisar till en av mina roomies som spelade på en pub, samt ätit på en kinesiskt restaurang med Julie, den danska praktikanten och en svensk tjej som har varit praktikant tidigare. Jag har även hunnit bestiga Black Mountain och avverkat ett par olika tvåtimmarspromenader som faktiskt har fått mig att känna att jag snart börjar få grepp om den här staden!
Idag tog jag faktiskt en lång promenad och spanade lite på den Svenska Ambassaden, så nu vet jag vart den ligger. 
Jag har haft svårt att sova de sista dagarna, jetlagen gör sig försiktigt påmind. Fick tvinga upp ögonen klockan 9.30 i morse, kände att jag inte kunde sova längre om jag ska klara av morgondagen. Så förhoppningsvis är jag så trött att jag somnar ikväll! 
Utsikt från Black Mountain Tower


Pubspelande



Nu längtar jag bara efter att få sova, men måste hålla mig vaken några timmar till... Ska bara chilla och ladda inför morgondagen!

Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar